Ubitel

eKlevas – išmanus vairavimo asistentas pradedantiems vairuotojams

Sprendimas norintiems suformuoti
ir išlaikyti saugaus vairavimo įgūdžius.

ubitel
Ubitel

Pradedantiems vairuotojams galioja griežtesni Kelių eismo taisyklių (KET) reikalavimai. Pavyzdžiui, gavęs baudą už telefono naudojimą vairuojant, greičio viršijimą ir kai kuriuos kitus KET pažeidimus, pradedantysis vairuotojai privalo per vienerius metus dalyvauti papildomuose mokymuose. O pakeisti laikiną vairuotojo pažymėjimą į „tikrą“, galiojantį 10 metų, gali tik tie, kurie per dvejus metus nesukėlė eismo įvykio.

Tikimybę, kokie vairuotojas padarys avariją, analizuoja draudimo bendrovių aktuarai. Naudodami matematinį modeliavimą, statistinius metodus ir istorinius duomenis apie avaringumą keliuose, akturai gana tiksliai apskaičiuoja statistinę tikimybę, kokie vairuotojui dažniausia patenka į autoįvykį. Automobilių draudimo aktuarai į savo skaičiavimus įtraukia ir vairuotojo amžių, vairavimo stažą, automobilio galingumą,
vietovę, kur gyvena vairuotojas. Beje, statistika liudija, kad beveik 20 iš 100 vairuotojų pirmaisiais savo vairavimo metais sukelia avariją, o jauni, iki 25 metų, vairuotojai avarijas sukelia 4 kartus dažniau nei 40–60 metų.

Ubitel

Vairuotojai iki 25 metų amžiaus eismo įvykius sukelia 4 kartus dažniau nei patyrę vairuotojai

Ar tam, kad sumažintumėte aktuarų skaičiuojamą avarijos tikimybę, jūs galite pakeisti savo amžių, vairavimo stažą? Žinoma – ne. Tačiau kai ką galite padaryti!

Pagrindinės avarijų priežastys ir
„Saugus vairavimo balas“

Pagrindinės autoįvykių priežastys – per didelis greitis, agresyvus stabdymas ir įsibėgėjimas, o ypač sparčiai auganti avarijų priežastis – telefono naudojimas vairuojant.

Greičio viršijimas

Greičio viršijimas

Agresyvus stabdymas

Agresyvus stabdymas

Agresyvus pagreitėjimas

Agresyvus pagreitėjimas

Telefono naudojimas vairuojant

Telefono naudojimas vairuojant

Ubitel

Mes ieškojome vairuotojų, kurie turi bent 20 metų stažą ir nėra nei karto patekę į eismo įvykį. Šie žmonės tapo mūsų etalonu: jei kiti vairuotojai vairuotojų kaip jie (priežastis), tai ir pasekmės (autoįvykiai) būtų tokios pat, t. y. 0 įvykių per 20 vairavimo metų.

Taip pat mes ieškojome „blogiausių“ vairuotojų: kurie per pirmuosius dvejus vairavimo metus pateko į ne mažiau kaip 2 eismo įvykius.

Surinkę etaloninių vairuotojų grupės duomenis mes kalibravime vairavimo balo algoritmą taip, kad aukščiausią įvertinimą gautų tie, kurie vairuotoja kaip „geriečiai“, o blogiausią. – kurie vairuoja, kaip „blogiečiai“.

Tada išbandėme sprendimą. Atlikome eksperimentą su daugiau nei 2 000 vairuotojų ir įrodėme tiesioginę priklausomybę tarp eKlevas balo ir tikimybės patekti į įvykį: kuo gaunamas didesnis „Saugaus vairavimo balas“, tuo mažesnė tikimybė patekti į avariją. Kuo mažesnė tikimybė patekti į avariją, tuo, pavyzdžiui, geresnes automobilio draudimo sąlygas gauna jaunas vairuotojas.

Kaip eKlevas veikia?

eKlevas automobiliui – tai lyg sporto laikrodis sportuojančiam. Tam, kad galėtumėte fiksuoti ir analizuoti vairuojamo automobilio judėjimo duomenis, reikalingas tikslus, visus GDPR reikalavimus atitinkantis įrenginys. Taigi, kaip tai veikia:

1
Ubitel

eKlevas telemetrijos įrenginys

Mes naudojame eKlevas įrenginį, kuris yra lengvai prijungiamas prie automobilio akumuliatoriaus. Įrenginio jutikliai (GPS, akselerometras, giroskopas) fiksuoja judėjimo parametrus ir saugiu ryšiu perduoda į serverį.

2
Ubitel

Vairavimo vertinimo
serveris

Serveryje eKlevas vairavimo vertinimo algoritmai analizuoja duomenis ir apskaičiuoja vairavimo balą.

3
Ubitel

Mobilioji aplikacija

Mobilioji vairuotojo aplikacija jam pateikia bendrą vairavimo įvertinimą – „Saugaus vairavimo balą“ – bei atskirų, labiausia saugų vairavimą lemiančių, parametrų vertinimą: naudojimąsi telefonu, greičio viršijimą, stabdymą ir pagreitėjimą.

Jau greitai prekyboje

ubitel

eKlevas netrukus atkeliaus į prekybos vietas! Sekite informaciją!

O programėlę galite parsisiųsti iš
„Apps Store“ ar „Google Play“.